Tilmelding til (corona) Gudstjeneste

Har I brug for, at folk tilmelder sig til gudstjenesterne, da der er begrænset pladser i kirken, så kan I bruge ChurchDesk's formular skabelon. Her kan du læse, hvordan I opretter og håndterer en gudstjeneste tilmeldings formular.

Opret en formular fra skabelonerne

ChurchDesk har oprettet en skabelon, så det er nemt for jer at lave formular. Sådan opretter du formularen fra skabelonen:

  • Gå til FORMULARER
  • Klik på den grønne "Tilføj" knap øverst til højre
  • Vælg skabelonen "Tilmelding til gudstjeneste"
  • Klik på den grønne knap "Brug skabelon"

Vores formular er en standard formular, der beder om følgende informationer ved tilmelding:

  • Fornavn og efternavn
  • E-mail
  • Mobiltelefon (ikke påkrævet)
  • Antal deltagere
  • Kommentar (ikke påkrævet)

Udover det, er der lavet en eksempel beskrivelse og bekræftelses-email, som I kan tilpasse jeres behov. 

Tilpas formularen

Når du har oprettet formularen fra skabelonen, kan du begynder at lave de tilrettelser I ønsker.

Start med at lave formular titlen, så I ved hvilken dato tilmeldingen er til. Derefter tilpasses formularbeskrivelsen, som folk kan læse inden de udfylder formularen. Det kan være information om forholdsregler i kirken, hvor mange der kan tilmeldes osv. Formularens titel vil også stå på den bekræftelse der sendes, så dato er vigtig.

Herefter kan I lave ændringer til formularfelterne, hvis det er nødvendigt:

  • Er der nogle af formularfelterne, I ikke ønsker, kan I klikke på "Fjern" knappen for det felt.
  • Ønsker I at ændre titlen på nogle af felterne, kan I gøre det, ved at klikke på "Rediger" for det enkelte felt
  • Ønsker I at samle mere information, kan I tilføje flere formular felter
  • Tilføj gerne et samtykke, så I senere kan kontakte igen

Rediger antallet af deltagere:

  • Fjern evt. ventelistetilmelding ved at klikke på "Fjern", hvis I ikke ønsker tilmelding til venteliste
  • Rediger deltagerantal ved at klikke på "Rediger"

Indstillinger (fane 2)

Når formularen ser ud, som I ønsker, skal I tilpasse formularens indstillinger. Klik på fanen "2. Indstillinger" øverst.

Her kan I indsætte en dato hvor formularen skal åbne eller lukke automatisk. Bruger man denne funktion, åbner eller lukker formularen automatisk på datoen ved midnat. Det er ikke muligt at indsætte et bestemt tidspunkt.

I feltet "Besked" kan I skrive e-mail bekræftelsen. Her kan I skrive forholdsregler i kirken og hvordan de skal agere, når de ankommer. Beskriv evt. også afbuds politik og brug af kirkebil.

Tilføj evt. et emneord, der fortæller at kontakten har tilmeldt sig en gudstjeneste.

NB: Feltet "Begræns antal besvarelser" bør ikke benyttes sammen med billetfunktionen. Formularen låses automatisk, når alle "billetter" er reserveret.

Tryk på den grønne knap "Gem formular", når du er færdig med at redigere.

Del formularen

Tilføj tilmeldingslinket ("https://forms.churchdesk.com/f/..........") til begivenheden og på hjemmesiden.

Link til formularen kan også deles i kirkens nyhedsbrev, på Facebook etc.

Flere tilmeldingsformularer

Opret en ny formular for hver gudstjeneste der skal hentes tilmelding til. Når den første formular er tilrettet med jeres egne tekster og antal deltagere etc. er det nemt at kopiere formularen:

  • Klik på "Mere"
  • Vælg "Kopier formular"
  • Formularen er nu en kopi af den oprindelige, men uden tilmeldinger naturligvis

Håndter tilmeldinger

Når der er kommet tilmeldinger ind kan du se på formularoverblikket, hvor mange og hvem der er tilmeldt. Øverst til højre under "Billetter" kan du se hvor mange. Bemærk at i eksemplet her, havde vi 40 billetter til gudstjenesten og 40 til venteliste. Alle billetter tæller med i oversigten.

Du kan downloade en liste over bestillinger i flere forskellige formater ved at trykke på knappen "Download"

Manuelle tilmeldinger

En lille del af vore kirkegængere kan eller vil ikke benytte digital tilmelding. For at håndtere et samlet overblik, kan det være praktisk at kirkekontoret taster telefoniske tilmeldinger ind i formularen efterhånden som de kommer. Så sikrer I at i ikke behøver holde styr på både manuelle og digitale tilmeldinger på to forskellige lister.

Besvarede dette dit spørgsmål? Tak for tilbagemeldingen Der opstod et problem med at indsende din feedback. Prøv igen senere.

Har du stadig brug for hjælp? Kontakt os Kontakt os