Sådan håndteres afmeldte og blokerede e-mail adresser

When you have sent a message via ChurchDesk you can see statistics on how the message did. If the emails have been delivered, if someone has unsubscribed and if there are some who didn't receive the email due to emails being blocked.

Når du har sendt en besked via ChurchDesk, kan du se statistik over, hvordan udsendelsen gik. Om e-mails er blevet leveret, om nogen har afmeldt sig, og om der er nogle, der ikke har modtaget e-mailen, fordi deres e-mail adresse er blokeret.

Her er de forskellige versioner af status i ChurchDesk:

  • Leveret
  • Afmeldt fra alle email
  • Afmeldt fra listen
  • Bounced
  • Mangler email adresse
  • Email er blokeret

I denne support artikel, gennemgår vi, hvordan de håndteres.

Leveret

Når statur er "Leveret" betyder det, at emailen er leveret til modtagerens email server.

Afmeldt

I nyhedsbrevsstatistikken kan du se, om en kontakt har afmeldt sig alle e-mails, eller om vedkommende kun har afmeldt sig fra en liste. Status vil være orange, og der vil stå "Afmeldt alt email" eller "Afmeldt fra liste". Her kan du se, hvordan du kan tilmelde en kontakt igen.

Blokerede og inaktive email adresser

Når du sender e-mails eller nyhedsbreve fra ChurchDesk, kan du i statistikken se, om der er e-mails, der ikke blev leveret på grund af blokerede e-mailadresser. Vi vil beskrive de mest almindelige grunde til, at en email adresse er blokeret, i denne artikel. For at få den præcise årsag til, hvorfor e-mailadressen er blokeret, skal du gå til oversigt over alle kontakter og aktivere kolonnen "E-mail-status."

I statistikken vil en kontakt, der ikke har en "active" e-mail-status, have en rød boks med teksten "Email er blokeret", og du kan kontrollere den specifikke status i kolonnen "Email status" i oversigten over alle kontakter.

Pending

Kontakten har har tilmeldt sig et nyhedsbrev via hjemmesiden. "Tilmelding til Kontakter" modulet på hjemmesiden har en indbygget dobbelt opt-in-funktion. Når en person tilmelder sig nyhedsbrevet, modtager vedkommende en e-mail, hvor han/hun skal bekræfte, at han/hun ønsker at tilmelde sig nyhedsbrevet. Hvis kontakten ikke bekræfter via denne e-mail, forbliver e-mailstatus "Pending", og vi sender ikke nogen e-mails til denne kontakt. Hvis kontakten ved en fejl ikke har set e-mailen, kan e-mailen sendes igen, hvis personen tilmelder sig igen.
Hvis kirken har en bekræftelse fra kontakten på, at vedkommende ønsker at modtage e-mails, kan kirken aktivere kontaktpersonens e-mail manuelt på følgende måde:
Find og åbn kontaktens profilside inde i Kontakt modulet. Klik på Rediger under Personlige oplysninger. Kopier e-mail-adressen, og fjern den derefter fra e-mail-feltet, så der ikke står noget. Gem ændringen. Rediger nu igen og indsæt e-mail-adressen igen, og gem. Nu er kontaktpersonens e-mail-status aktiv, og kontakten kan modtage e-mails.
Husk at få samtykke fra kontakter, at de gerne vil modtage emails fra kirken og de ikke har godkendte tilmeldingen ved en fejl.

Hard bounce og Preblocked

Dette er en permanent leveringsfejl forårsaget af en ugyldig e-mailadresse (f.eks. en forkert indtastet e-mail eller en ikke-eksisterende destinationsserver). Hvis nogle af dine kontakter har e-mail-status "Hard bounce" eller "Preblocked", bør du dobbelttjekke med kontakten, at e-mail-adressen er korrekt, og hvis den ikke er det, skal du blot redigere kontakten og indsætte den nye e-mail-adresse, hvorefter kontakten vil være aktiv igen.
Hvis den e-mailadresse, du har i Kontakt modulet, er den rigtige, skal du sende e-mailadressen til support@churchdesk.com og fortælle os, at denne e-mailadresse er blokeret og skal ophæves.

Too many bounces

Hvis en e-mail afvises (bounce) seks gange i træk, vil kontakten automatisk blive blokeret, fordi den pågældende person afviser alle e-mails fra systemet. For at få den præcise afvisningsårsag skal du sende e-mailadressen til support@churchdesk.com og bede om afvisningsårsagen, så vi kan hjælpe dig med at få kontakten aktiveret igen.

Quota exceeded

Når e-mail-status er "Quota exceeded" betyder det, at modtagerens e-mail-indbakke er fuld, og at vi ikke kan levere e-mails til denne kontakt. For at aktivere kontakten igen skal du sende e-mailadressen til support@churchdesk.com og fortælle os, at denne e-mailadresse er blokeret og skal frigøres.
ChurchDesk vil derefter ophæve blokeringen af e-mail-adressen. Hvis modtageren ikke har ryddet op i sin indbakke, vil den automatisk blive blokeret igen næste gang du sender en e-mail til den pågældende.

Spam / Spam reporter

Hvis e-mailstatus er "Spam" eller "Spam reporter" betyder det, at kontakten har rapporteret en e-mail fra kirken som spam, og ChurchDesk er derfor blokeret for at sende mere kommunikation til denne kontakt.
Hvis denne kontakt fortæller dig, at dette var en fejl, og at de stadig ønsker at modtage e-mails fra kirken, så send en e-mail til support@churchdesk.com med e-mailadressen, så vil vi starte processen med at få den ophævet blokeret. Vi sender dig yderligere oplysninger, som du skal give kontaktpersonen, så de kan sende et skriftligt samtykke til ChurchDesk om, at de stadig ønsker at modtage e-mails fra kirken.

Unsub

Hvis e-mail-status er "Unsub", har kontakten klikket på afmeldingslinket i e-mailhovedet. Her kan du se, hvordan du kan tilmelde kontakten igen.

Typofix

Hvis kontakten har e-mail-status "Typofix", skyldes det, at e-mail-domænet ikke findes, så e-mail-adressen er forkert. For at aktivere denne kontakt skal du hente den korrekte e-mail-adresse fra kontakten og opdatere profilen.

Besvarede dette dit spørgsmål? Tak for tilbagemeldingen Der opstod et problem med at indsende din feedback. Prøv igen senere.