Sådan tilmelder du dig nyhedsbrevet igen

I denne artikel beskriver vi, hvordan du tilmelde en kontakt igen, der har afmeldt sig, men ønsker at modtage e-mail fra kirken igen. Husk altid at få samtykke fra en kontaktperson, før du tilmelder dem igen.
I besked statistikken kan du se, om en kontakt har afmeldt sig fra alle e-mails eller kun fra en bestemt liste.

Sådan tilmelder du en kontakt igen

Der er tre måder at afmelde sig en email kommunikation på, og der er tre forskellige måder at tilmelde kontakten igen. Sådan finder du ud af, hvilken af de tre muligheder der er tale om: 
Først aktiverer du disse to kolonner i Kontakt modulet: 
  • Afmeldt e-mail
  • Email status
Nu søger du efter kontakten ved at skrive navn eller e-mailadresse i søgefeltet.
  • Hvis der står "nej" i Afmeldt e-mail og "aktiv" i E-mail-status, men der står "Afmeldt fra liste" i statistikken for nyhedsbrevet, skal du gå til mulighed 1
  • Hvis der står "ja" i "Afmeldt e-mail", skal du gå til mulighed 2
  • Hvis der står "unsub" i E-mail-status, skal du gå til mulighed 3

HUSK at få en bekræftelse fra kontaktpersonen om, at de ønsker at modtage nyhedsbrevet igen, før du udfører en af de tre nedenstående muligheder.

1. Afmeld dig fra listen ved at klikke på "Afmeld" i bunden af nyhedsbrevet

Denne kontakt har afmeldt sig fra en liste ved at klikke på "Afmeld" i bunden af nyhedsbrevet. Derefter valgte kontakten "Jeg ønsker ikke at modtage lignende e-mails". I statistikken kan du se, om en kontakt har afmeldt sig fra en liste. I kolonnen "Status" vil der stå "Afmeldt fra listen".

For at tilmelde en kontakt til listen igen, skal du klikke på kontaktpersonens navn eller e-mail i statistikken for at åbne deres profil. Klik på fanen "Indstillinger". Her kan du se en liste over, hvilke lister denne kontakt har afmeldt sig fra. Hvis du vil tilmelde dig igen, skal du klikke på "Tilmeld igen" i højre side.

2. Afmeldt fra alle e-mails fra kirken ved at klikke på "Afmeld dig" i bunden af nyhedsbrevet

Denne kontakt har afmeldt sig alle e-mails ved at klikke på "Afmeld" i bunden af nyhedsbrevet. Derefter valgte kontakten "Jeg ønsker ikke at modtage nogen e-mails". Hvis en kontakt har afmeldt sig fra alle e-mails, vil der stå "Afmeldt alt email" i kolonnen "Status" i meddelelsesstatistikken.

Hvis du vil tilmelde kontakten igen, skal du klikke på kontaktpersonens navn eller e-mail for at åbne deres profil. Klik på fanen "Indstillinger", og sæt derefter et flueben i feltet "E-mail".

3. Hvis der står "unsub" i kolonnen "Email status"

Denne kontakt har klikket på den automatiske afmeldingsfunktion i e-mailhovedet. Dette er ikke tilføjet af ChurchDesk, og ChurchDesk kan ikke fjerne det.

Søg nu efter kontakten ved at skrive navn eller e-mailadresse i søgefeltet. I kolonnen E-mail-status står der "unsub"

Sådan tilmelder du kontakten igen i dette tilfælde. Klik på kontaktens navn eller e-mail for at åbne deres profil. Klik på "Rediger" ved "Personlige informationer". Kopier e-mail-adressen, og fjern den derefter fra e-mail-feltet. Gem ændringen, så det ser ud som om, at kontakten ikke har en e-mailadresse. Rediger nu igen, og indsæt e-mail-adressen igen, og gem. Nu er kontaktpersonens e-mail-status aktiv og ikke længere afmeldt.

Står der "Email er blokeret" i statistikken, se da denne vejledning.

Besvarede dette dit spørgsmål? Tak for tilbagemeldingen Der opstod et problem med at indsende din feedback. Prøv igen senere.